torsdag 10 november 2011

Dags att ladda om....


Flera rynkor nu som tvåbarnsmamma....:)

Satt precis och kollade igenom veckans träning....mycket barnvagnslöpning har det blivit denna vecka. Egentligen fler sådana pass än vad jag tänkt mig! Jag menar då att löpkvalitén blir inte den bästa med vagnen utan fokus ligger naturligt, lite mer på uthållighet. Styrkan lyser nästan helt med sin frånvaro då jag bara lyckats motivera mig till att köra ett enda pass hemmastyrka på endast 10 minuter! Skärpning är det som gäller!

Nu blir det till att ladda kroppen och knoppen med en massa energi för att fixa helgens "spinning" race då jag har klass både fredag, lördag och söndag! Jag kör en extra lång spinningklass på lördag på 90 minuter som kommer bli en riktig uthållighetsprövning kroppsligt och inte minst mentalt!

Benen känns en aningens sega efter all löpningen denna vecka så ikväll har jag tiggt mig till lite massage och ett försök blir det till att komma i säng något tidigare än vanligt...om det går....Är inte helt ensam om att bestämma det då min lilla bebis så klart vill äta också....gärna flera gånger varje natt dessutom!

Det skrivs mycket om hur viktig sömnen är för återhämtningen efter tuffa träningspass...känner nästan lite panik där då min sömn är i det närmaste katastrof just nu med upphackad sömn med kanske ett par timmar i sträck om jag har tur! Mitt recept för att ändå orka med hårda och tuffa träningar är att äta grymt mycket näringsrik mat, fylla på ofta med energi, försöka att inte stressa, tänka positivt och vila under tiden Oliver ammar.

Nu ska jag köra på med lite mera hemmasysslor som behöver göras!

1 kommentar:

  1. Kan inte annat än helt instämma...maten, påfyllningen, energin gör allt...

    SvaraRadera