söndag 27 november 2011

Härliga söndag

Söndagen och helgen för övrigt har gått alldeles för fort precis som vanligt! Det har minst sagt varit full rulle därav lite tid för bloggande...

Planering inför Olivers dop nästa helg, storhandling, julbak, julpyntning, träning, umgänge med familj och vänner samt mycket mera....har tagit upp all min tid. Lägg dessutom till en liten bebis som varit vaken större delen av natten också....gör att jag är lite trött nu så här på söndagkvällen. MEN, trött och härligt nöjd i kropp och själ efter ett underbart intervallpass i spinningsalen och sedan snabbt hem för att baka mumsiga scones till kvällsmaten. Vet inte var jag får min energi i från, men det är väl "mamma-hormoner" antar jag!? Var bara så sugen på just scones, min egen variant på lite grövre scones och härligt goda:

Vetemjöl special
Grahamsmjöl
Grovt rivna morötter
Salt
Bakpulver
Olivolja(ganska mycket)
Solrosfrön
Naturell yougurt
Honung

Bara att blanda ihop och klicka ut på en plåt och grädda i ca 15 minuter! ÄT!

1 kommentar:

  1. Du är verkligen en förebild, Jenny! Sund och alltid glad, sportig till tusen! Gillar dina egenkomponerade recept, mera sånt!

    SvaraRadera