lördag 19 november 2011

Påfyllda batterier....

Lördagar brukar jag försöka motivera mig till att ta mig in till gymmet i stan. Styrkan har tyvärr fått låg prioritet nu, men jag försöker ändå köra igenom kroppen 1gång/vecka. Känns lite skumt att från att ha kört upp till 5 pass styrka i veckan till nästan ingenting, men det är bara att gilla läget just nu och det är omöjligt för mig att ta mig in oftare för att köra styrka. Fokus ligger helt klart på Lidingöloppet 2012 då jag tänker mig en riktigt bra satsning på tre-milen!

Dagens förmiddagsträning blev riktig rejäl styrka för rygg och axlar. Kändes ok, men inte mer än så. Har en egen teori om att det är amningen som gör mig lite mer svag och kanske inte lika"på" när jag kör styrka?? Sedan körde jag 7 km lite snabbare löpning på bandet i dag. Helt ok pass, men inget extra! Nöjd och glad ändå och nu blir det till att njuta av resten av lördagen och fylla på batterierna!

1 kommentar:

  1. Har du vilodagar i din träningsvecka?
    Lite intressant och höra hur andra har det....

    SvaraRadera