onsdag 2 november 2011

Dagens


Med en bebis som just nu passerat tre-månader så ser vardagen lite annorlunda ut just nu. Tidigare kunde jag med lätthet få till all träning jag önskade, men nu måste jag vara ännu mer flexibel och verkligen gripa tag i möjligheten när tillfället ges. Dessutom kan jag inte ge mig iväg på några pass på eftermiddagarna då jag så klart har min dotter att ta hand om också.

Men som jag brukar säga: Allt går om man vill och motivation är nyckelordet!

Så dagens träning fick bli en långlöpning med Oliver sovandes i barnvagnen efter dagislämning. Kändes riktigt bra i kroppen som jag trodde skulle vara seg efter gårdagens cykel hemma och styrka, men som alltid förvånas jag av vilken fantastisk kropp jag har! Hade ingen koll på längden i dag, men jag var ute i 65 minuter så jag hann antagligen rätt långt då det även var perfekt löpväder med vindstilla och varma november-grader, härligt!

Nu efter rejäl mat påfyllning i form av en god lunch inklusive smaskig latte-fika (med tillbehör:))så är jag redo för att fortsätta dagen med diverse olika saker som ska göras!

3 kommentarer:

  1. Det gäller att hitta och ibland skapa tillfällen. Det mesta går om man bestämmer sig. Men det är lyxigt när man väl får till de där passen på egen hand.

    SvaraRadera
  2. Grymt. Skönt att läsa att det går bra med träning och att du hittar träningstillfällen! Själv har jag hur många träningstillfällen som helst. Lillan sover mer än gärna i vagnen när jag är ute men har tappat motivationen helt eller alltså.. jag är motiverad men hittar inte riktig glädjen. Hur ska man vända denna negativa spiral?

    SvaraRadera
  3. Ja, det ska bli spännande att se hur man kommer att lyckas få in träningen med en liten. Bara 6 v kvar nu... Det är väldigt inspirerande att se här hur du lyckas, trots 2 små, bra jobbat!

    SvaraRadera