måndag 28 november 2011

Gröten är guld värd!


Min frukost består av dunderröten nr 1-havregrynsgröt pimpad med gojibär, blåbär, valnötter, pumpafrön, kanel och sojamjölk. Till gröten tillsätter jag även två hela ägg som gör att den blir mer proteinrik, men får också lite annan konsistens-grymt gott blir det i varje fall. Mättnaden är fullkomlig och till detta så klart en latte.

Denna start gav mig energi till att springa med barnvagnen i motvind i 75 minuter i dag på förmiddagen samt 20 minuter på spinningcykeln. Trots motvind så försökte jag bara fokusera på att jag skulle framåt(tempot hade mindre betydelse i dag)och inte ge mig! Kändes verkligen som att jag testades och så här efteråt erkänner jag att löpkvalitén inte blev den bästa, men känslan av att bara fortsätta (trots lite negativa tankar och hemsk motvind )så är jag grymt nöjd med min prestation! Jag tackar gröten i dag!

2 kommentarer:

  1. Ägg i gröt, vilken oväntad hit. Måste jag genast prova imorgon bitti.

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny - jag botaniserar bland träningsbloggar och hittade din. Härlig läsning! Jag sätter gärna en länk till dig på min egen blogg om det är ok med dig.
    Ruskväder här idag så det blev lugn cykling inomhus istället. Grundkondisen behöver också bättras på ...
    lycka till med träningen!
    /anna

    SvaraRadera