onsdag 23 november 2011

Styrka?


Jag minns denna bild från förra vintern.....jag var iskall om händerna. För min del får snön gärna vänta länge.....kanske inte komma alls till och med! Jag föredrar barmark och vill man ha snö kan man alltid åka till fjällen!

Jag letar efter min motivation till styrketräning hemma! Totalt bortblåst! Varför?

Motivationen till löpningen och spinnigen är på topp-finns liksom inget som hindrar mig där, men styrkan var har den tagit vägen? Nu efter tre månader av nästan ingen styrketräning(max 1 gång/vecka) så börjar det tyvärr både synas och kännas att musklerna liksom börjat försvinna.....med ett undantag och det är lustigt kanske, men magmusklerna är riktigt starka nu(då har jag inte kört mycket mage alls)utan beror nog på bättre form och all löpning med vagnen där jag faktiskt jobbar statiskt med bålmuskulaturen när jag springer! Känns nästan som att ha fått magrutor gratis!:)Bara att tacka och ta emot!

Dagens träning fick bli en löpning med barnvagnen. Kände mig rätt seg då jag egentligen velat lägga löpningen i kväll(men då jag är själv hemma med barnen ikväll så fick det bli förmiddagsträning). Totalt 62 minuter rätt beskedlig löpning med sega ben. Nöjd så klart, men nu börjar jag längta lite efter ett löppass i skogen på egen hand. Blir inte riktigt samma sak med vagnen. Men jag är väldigt glad så länge som det går att springa med vagnen-innan all snö kommer och sätter stopp för löpningen! För min del får det gärna vara barmark hela vintern så jag kan fortsätta springa med vagnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar