måndag 7 november 2011

Gråmulet med pigga ben


Jag älskar mössor, vet inte hur många jag äger och det här är mitt senaste inköp!

Grått och riktigt trist november väder i dag. Efter en natt med många uppvak för en hungrig bebis så var jag inte världens piggaste i morse, men tog ändå tag i tillfället till en löprunda med vagnen när tillfället kom vid 9-tiden i morse. För första gången på länge kunde jag bädda ner Oliver i vagnen direkt hemma och inte använda mig av bärselen-skönt! Inledde passet med en rask promenad på 30 minuter för att bli lite varm och skön i kroppen. Därefter blev det 50 minuter löpning. Lite halvsegt till en början, men mot slutet så gick benen bara snabbare och snabbare! Helt genomsvettig kom jag hem och hann ta en skön dusch innan Oliver vaknade!

Måndagar betyder fokus på löpning så efter morgonens relativt lugna och sköna pass kommer jag ta mig ut på en lite snabbare och mycket kort löpning utan vagn ikväll för att få känna på lite fart igen. Tanken är 5 snabba kilometrar i skogen! Jag tycker faktiskt att det är riktigt skönt att springa i elljusspår och alldeles nattsvart runt omkring....gäller att inte vara mörkrädd bara:)!

Lite shopping ska snart klaras av här också. Måste beställa nya Asics Ds Trainer och en till löpjacka samt några compressionsstrumpor. Kanske löjligt, men jag tycker att det är så grymt kul med nya träningskläder framförallt löpkläder. Dessutom tror jag att känner jag mig snygg och funktionellt klädd när jag springer så är det otroligt mycket lättare med motivationen!

Testar just nu en Garmin klocka som jag fått låna av en vän(310 xt). Himla kul att se distans och kilometertider, men jag kommer bara använda den som komplement till min Polarklocka som jag föredrar när det gäller pulsträning.

Har vissa återkommande saker jag alltid gör på måndagar som t ex baka bröd. Så i dag tror jag att det blir någon typ av scones...inte helt fel till kvällsfikat!

4 kommentarer:

  1. Så fin mössa! Var har du köpt den?

    SvaraRadera
  2. Superfin mössa! Man kan aldrig ha för mycket träningskläder tycker ja, där är min man och ja oense....märkligt.

    SvaraRadera
  3. Blev också scones här ikväll, riktigt gott och en gammal rätt som man sällan gör - minestrone soppa :)
    Riktigt gottans en sådan här kylig kväll..

    SvaraRadera
  4. Tummen upp för mössan! Jag älskar ju rosa! Går precis som du i shoppingtankar för att förnya vinterlöpningsgarderoben. Den känns gammal eftersom förra vintern sprang jag ytterst lite då magen var gigantisk. Vilket märke gillar du när det kommer till löpkläder?

    SvaraRadera