måndag 5 december 2011

Halkig löpning


Ska jag skaffa mig ett par sådana här kanske?

Startade veckan första dag på allra bästa sätt. När det var dags för första sovningen för minstingen så bäddade jag ner honom i vagnen och gav mig ut för en löpning med vagnen. Med någon minusgrad i luften så åkte mina vindfodrade tights på idag(dom behövdes kan jag lova). Riktigt halkigt på vissa ställen i dag så dagens runda blev att ta samma varv tre gånger om....(för er som inte vet så där vi bor finns det några få gångvägar att springa på och en bilväg). Därav blir variationen inte så stor, men jag vände om och tog varven åt lite olika håll för att lura mig själv. Lyckades rätt bra i dag med förvånansvärt pigga ben trots gårdagens totala urladdning i spinningsalen. Jag höll ett bra tempo och var ute i helt klart godkända 75 minuter. Riktigt skönt att komma innanför dörren och njuta av den varma duschen.

Jag har alltid sprungit året runt, finns liksom inga ursäkter för att inte springa bara för att det är mörkt och kallt! Självklart så kommer jag inte kunna springa med barnvagnen när det blir halkigare och drivor med snö.....men fram tills dess kör jag på med barnvagnslöpningen. Sedan blir det till att tigga till sig löppass på kvällen när mannen kommer hem från jobbet....inte lika kul då att ge sig ut vid 19-tiden på kvällen, men som sagt det finns inga ursäkter!

Funderar på att skaffa mig ett par Ice-bugs att springa i. Tips på modell, någon?
Ni som testat sådana skor är de bättre än att sätta broddar under skorna!?

6 kommentarer:

  1. I senaste numret av Runners World gjorde de ett riktigt bra skotest för löpning på is. Ice-bugs modeller vann ganska överlägset och lösa broddar eller de man kan sätta dit på sina egna skor fick inte så bra betyg.

    Jag funderar själv på ett par ice-bugs men får nog testa passformen först men ska jag springa i vinter blir det definitivt inte mina vanliga skor. :)

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny försöker så gott jag kan. Du, hur springer du i mörkret? Har du en bra pannlampa eller är det upplyst hos er? Har funderat mycket på d där och har ju varit ute i bäckmörkret men ser noll!Fast jag kan sätta mig i bilen 15min då kommer jag till upplyst stadsområde och där kan jag springa vad klart!

    Jag har sprungit en del på vintern men bara med vanliga skor. Har funkat helt ok men det låter roligt med ett par ice-bugs!

    SvaraRadera
  3. Jag sprang med Icebug hela förra vintern. Branta, helt isiga backar var inget hinder. Rekommenderar varmt. H:Pia

    SvaraRadera
  4. Sorry, glömde modellen. Det är ett par Icubug Heros jag har.H:Pia

    SvaraRadera
  5. Jag har köpt ett par Pytho efter att ha testsprungit dem förra vintern. Supersköna!

    SvaraRadera
  6. Jag har köpt mig ett par icebug anima - tror det är de du har på bilden! De är riktigt sköna! Har tänkt springa med dessa i vinter och även nästa höst då jag deltar i ett extrem maraton i finska Koli :)

    SvaraRadera