söndag 4 december 2011

Vila är bra

Lika viktigt som att äta bra och träna bra är så klart att VILA! Det är då resultaten kommer! Jag har alltid en hel vilodag i veckan-ALLTID!

Denna helg har varit en lugn helg med tanke på träning, men dessto mer aktivitet på andra plan. Dop för vår guldklimp Oliver med tillhörande dop-fest med familj och vänner! Allt gick toppen och eftersom bakning hör till ett av mina intressen så stod jag hela lördagmorgonen och fixade....hembakat är alltid roligast att bjuda på!

Med andra ord så blev lördagen en hel total vilodag från all träning, vilket i sin tur innebär att i dag är jag grymt taggad på att köra extra hårt på mitt spinning-intervall-pass ikväll. Jag har dessutom fått lite extra tid på mig i dag så jag tänkte passa på och köra styrkan som jag missade igår. Inte optimalt att köra styrka efter spinningen, men jag tänker mig kort och effektivt. Inleda med chins och dips och därefter köra ett par övningar för rygg och axlar samt mage. Styrkan ska max ta 25 minuter! Behövs faktiskt inte mycket mer tid än så om man kör effektivt och målinriktat.

Nu kanske en power-nap!

2 kommentarer:

  1. Jag var med på dopfikat som du hade bakat till Jenny. Det var helt underbart...

    Saffransscones, nutellabullar, pepparkakor, äppelkaka med havssalt, champagne, glögg, kaffe och allt ätbart var bakat på morgonen/förmiddagen. Mycket trevligt sällskap och UUUnderbart gott!

    /M

    SvaraRadera
  2. Varför inte köra igång med en mat-och-bak blogg? Dela med dig av dina kunskaper och recept!

    Ser fram emot att...

    Vill även säga att du har en riktigt bra och intressant blogg!

    /Mvh Jenny B

    SvaraRadera