tisdag 5 juni 2012

Alltid äkta vara

Ett av mina favorit-livsmedel är keso. Helt vanlig, helst Arlas 4% keso. Mini-varianten kommer inte innanför vår dörr.....ALDRIG! Har ni läst på innehållsförteckningen? En hel del tillsatser som t ex ämnen för att göra keson mindre rinnig i konsistensen och mycket annat "skit". Usch!

Jag är verkligen inget "fan" av så kallade lätt/light produkter. Tänk bara efter, vad gör man för att efterlikna den äkta produkten så mycket som möjligt? Jo, tillsätter allt i från förtjockningsmedel till smakförstärkare!

Gör som jag och välj ÄKTA!

9 kommentarer:

  1. Här ser du ännu ett enormt keso-fan. Jag äter det direkt ur burken som mellanmål, till maten, på mackor, i soppor. Det måste ALLTID finnas i kylskåpet, (annars blir mackorna extremt torra, hehe) och aldrig att jag köper lightvarianten!...

    SvaraRadera
  2. Det riktiga är det bästa!

    /Marcus

    SvaraRadera
  3. Sara Demir06 juni, 2012

    Håller med till 100%! Säger sig självt att låtsas-varianter av en produkt inte kan vara bra med massor lustiga ämnen som man inte vet vad det är! Tror man ska sluta krångla till det för sig med inbillning av olika lightprodukter och lustiga diets och faktiskt bara hålla det så okomplicerat som att äta naturliga & äkta mat! Och håller med dig, keso kan vara bland det godaste och kul att variera sig med massor gott på!

    SvaraRadera
  4. Light är ute och långa innehållsförteckningar likaså. Hemma hos oss är proteinpulver som Björnen äter det enda med tillsatser. Mat vi äter ska lätt kunna spåras till sin ursprungliga källa. Keso är en klassiker! .

    SvaraRadera
  5. Håller helt med dig. Jag har sedan länge skippat lättversioner.
    Keso är stapelvara hos oss - jag har bevis, för jag sparar alla burkarna (funkar bra till målarpenslar, att plantera små frön i, att transportera metmask till landet etc etc ... Det står alldeles för många ute i förrådet såg jag idag. Barnen älskar keso, jag borde köpa dem i storköksförpackning istället.
    Keso i lasagne är super, lägg keso och stark riven ost mellan plattorna så slipper man laga mjölig ostsås. Med färsk spenat och rökt lax i de andra lagren. Grymmegott!

    SvaraRadera
  6. Håller med dig fullständigt!! Inga lightprodukter hem till oss heller! Ingen fun-ligt eller diet-cola heller! Ska man ha något så äter man och dricker man det så som det är tänkt att vara! Fusk... dvs lightprodukter ger alltid dåliga biverkningar! Det är jag övertygad om!

    SvaraRadera
  7. Samma här. Alltid standard-varianten på keso! Helt klart godast! :-D

    SvaraRadera
  8. Keso är grymt man kan ha det både på macka och lite mer matigt eller med mango och lite mera gottigt :)

    SvaraRadera
  9. Jag är inne i en kesoperiod just nu och tror att det beror på all expondering på träningsbloggarna jag läser. Bara SÅ gott ju! Eftersom jag inte äter laktos slipper jag valet med fetthalt - det finns bara en :)

    SvaraRadera