måndag 4 juni 2012

Morgonpigg start

Blev väckt av den bästa väckarklockan man kan tänka sig i morse......Min minstings pratande och skrattande och diskuterande med sig själv! Så underbart att ligga och lyssna på. Låg och bara njöt av hans prat en stund innan det var dags för mig att hoppa upp ur sängen för att hinna med en löprunda innan mannen skulle till jobbet. Som vanligt bara på med kläderna och ut genom dörren. Ska absolut inte klaga, men lite väl kalla grader var det i morse för att vara sommar. 4 grader och det är juni....är väl ändå inte helt normalt!? Den där efterlängtade semesterresan känns väldigt lockande just nu! Tänk, tidiga morgonjoggar utmed stranden, solen i ögonen och bara linne och shorts samt en gigantisk frukostbuffé! Kan väl knappast bli bättre!

Dagens löpning var helt ok, lite stelt till en början men som vanligt mer flyt i steget efter några minuter. Några varv på spåret i skogen kändes som en bra start utan press på tid eller sträcka. I bland är det skönt att bara springa på känsla även om jag är tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna. 45 minuter senare var jag hemma igen, stretch, dusch och frukost med en hög Coltingpannkakor smakade underbart! Bästa, bästa starten!


5 kommentarer:

  1. Samma här! Löpning och pannkakor! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Låter skoj! Vila nu och njut av denna dag kalla sådan:)
    Själv blir det ingen träning idag, en hel del annat på schemat...

    SvaraRadera
  3. Morgonjogg är underbart på stranden men även här hemma. 4 grader känns lite kallt i juni .. men då kan det ju bara bli bättre .. ;)

    Ha en bra dag!
    =)

    SvaraRadera
  4. mm coltingpannkaka, gud så gott! =D härlig start i sommarrusket :P

    SvaraRadera
  5. Nu måste jag pröva den så ofta återkommande frukosten som du kör med. Havregrynsgröt i all ära men Coltingpannkakor känns frästande och gott. Vad ska jag ha i denna smet?... Eller var hittar jag receptet.
    PS det är väll fortfarande så att sommaren kommer i Augusti för våren är väll fortfarande kvar eller...

    SvaraRadera