söndag 17 juni 2012

Skönt trött

Söndagar betyder instruerande av spinning, så också denna söndag. Körde samma upplägg som i fredags vilket var följande:

Uppvärmning 5 minuter
14 st 30-15 intervaller dvs 30 hårt jobb och vila 15 sekunder
Backe 6 minuter
3 st 30-15 intervaller samt 5 st 60-20 intervaller
Samma backe på 6 minuter igen
6 st 30-15 intervaller
Backe igen ca 5 minuter
5 30-15 intervaller
2 minuter raksträcka in i mål!

Gjorde passet i samma sekund som jag satte mig på cykeln......tog bra musik med ett riktigt bra tryck i till intervallerna och lite segare till backarna. Känns som att jag fick till det rätt bra! Hög puls, svettigt och enorm kämparglöd från deltagarna och extra skoj var det med lite extra hejarop från ett par glada tjejer! Jag fullkomligt älskar att improvisera ihop mina pass och detta var enligt mig själv ett av de jobbigare....! Hoppas och tror att kunderna hade samma känsla. Sista sträckan var en ren pina vilket det också ska vara om man gett allt man har! Så med risk för att vara ruskigt osvensk så ger jag mig själv med beröm godkänt ikväll! 


Nu efter en riktigt smaskig kvällsmat så börjar jag känna mig så där härligt mossig i benen och skönt trött och seg. Ska försöka komma i säng i hyffsad tid, men som vanligt finns det för mycket småsaker att fixa först och dessutom måste jag ha lite mer kvällsfika i form av jordgubbar och vaniljglass!


6 kommentarer:

  1. Vilket härligt pass!

    SvaraRadera
  2. Gud så härlig känsla! Älskar när deltagarna är MED! Dock så är jag ruskigt imponerad över att du orkar instruera så tuffa klasser i 60 min... inte alla som skulle kunna leverera energi så länge som du gör! ha det fint :)

    SvaraRadera
  3. Sara Demir18 juni, 2012

    Bästa känslan att avsluta veckan med!! Hade gärna velat komma igår, men fick hoppa in och jobba... suck! Men kul att det gick så bra! Tycker du ska strunta i jantelangen och sträcka på dig och vara stolt över att du är GRYM som instruktör :)

    SvaraRadera
  4. Ojoj vilket jobbigt pass det låter som! Är det medel eller intensiv? Jag har gått mest på medel (på Friskis) och tycker att de blivit mesigare!

    På sistone har jag inte riktigt vågat mig på spinning iom diskbråcket... Vad säger du pm cykling och ryggproblem?

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig att det sög i benen efter det passet!

    SvaraRadera
  6. Har det underbart pa Mallis men saknar dina pass!! Hoppas du kor som vanligt pa sondag for da ar jag taggad :D

    SvaraRadera