lördag 9 juni 2012

Effektivitet

Är det något jag är bra på så är det att vara effektiv! Jag kan hålla många saker igång samtidigt och jobba på med grym energi och vilja. Har jag bestämt mig för något så blir det oftast så eller så jobbar jag på tills resultatet blir det som jag vill ha. Denna egenskap utnyttjade jag i dag på gymmet bland alla härliga vikter(ja, jag saknar det faktiskt lite.....mot tidigare regelbunden styrketräning flera gånger i veckan till numera ett rejält pass styrka på gymmet)...därför vill jag vara så effektiv som möjligt när jag kör. Satsar inte på någon särskild muskelgrupp utan körde i dag igenom hela kroppen med två övningar på varje muskelgrupp. Bra tempo mellan övningarna och inte mycket till vila mellan seten gjorde att det bara tog 45 minuter. Svettigt och riktigt bra känsla i kroppen. Så skönt att känna att styrkan finns där, men visst krävs det mer än ett styrkepass i veckan, MEN allt är bättre än inget!




2 kommentarer:

  1. Wow, det var verkligen effektivt! :-)
    Jag borde också köra mer styrka. Men springa är ju roligare.... ;-)

    SvaraRadera
  2. Shit!! Du om någon är effektiv!! Kan du tipsa om kul, lätta övningar som man lätt kan utföra å golvet framför tv:n?

    SvaraRadera