fredag 29 juni 2012

Fredags-feeling

Även om jag är mamma-ledig så är fredagar verkligen något speciellt! Särskilt i dag då min kära man går på sin semester som ska vara i hela 5 veckor! Fredagar betyder också att jag instruerar spinning och i dag var sista fredagen för mig innan jag tar semesterledigt från spinningen(har sista passet på söndag) ska bli riktigt skönt faktiskt att kunna lägga mer fokus på min löpning och dessutom få till lite mer funktionell styrketräning och smidighet. Missförstå mig inte, jag älskar att instruera, MEN det är oerhört viktigt att få längta lite till den där cykeln också. Jag kommer vara grymt taggad efter uppehållet! Som sagt mer fokus på löpningen vilket jag behöver nu när Lidingö-loppet närmar sig samt lite andra skojiga halv-maror jag tänkt springa.

Kvällen spinning var en galen klass med hårda intervaller och tuffa backar. Jag tog totalt slut och den känslan är underbar efter passet....det ska verkligen kännas att man pressat och utmanat varenda liten sekund och "krämat" ur det där sista lilla som gör dig starkare till nästa pass! Jag är oerhört noga med återhämtningen och att fylla på kroppen med en massa energi igen. Så ikväll bestod kvällsmaten av grillade kycklingspett marinerade i tandoori med en massa goda tillbehör som t ex hummus, avocado, ris och bröd som jag grillade med vitlökssmör, mozzarella och så klart kvällens höjdpunkt som ska serveras till filmen....rabarberpajen med glass så klart!

Dessutom väntas lite massage och en natt med många timmars sömn.....förhoppningsvis!

7 kommentarer:

  1. Ett stort TACK till dig från mig då jag står inför min utmaning under 2012, OS Maran i Sthlm 14/7. Året som du har sporrat mig har varit super bra och jag önskar dig och din familj en skön semester och jag lovar att kriga väl under OS- maran. Vi lär höra av varandra och synas till hösten!

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag saknar dina pass!!!! Men ha en toppensemester Jenny! Så ses vi med ny spinningenergi efter sommaren! //Claudia

    SvaraRadera
  3. Njut av ledighet med mys med familj!

    Lägg gärna ut bröd tips! :)

    SvaraRadera
  4. Härlig middag!!Rabarberpaj mums, bakade den du skickade receptet på underbart god!!
    Ha en härlig semester, kramar

    SvaraRadera
  5. Håller med om att det är något speciellt med fredagar! Din fredag lät som en perfekt start på helgen! Hoppas att den blir fortsatt lika bra!

    SvaraRadera
  6. Sara Demir01 juli, 2012

    Låter som en riktigt underbar fredagkväll!! Sista torsdagsklassen var också galet bra!! Säger som du - ska bli skönt att fokusera på annat nu under sommarveckorna men vet att jag kommer längta efter spinningklasserna som en tok! :) Tack iaf för en GRYMT bra vårtermin - du är helt fantastiskt inspirerande och grymt peppande uppe på cykeln!

    SvaraRadera
  7. Visst är fredagar härliga! Ha nu en underbar semester med familjen!

    SvaraRadera