måndag 25 juni 2012

Lite annorlunda start i dag!

Planen var en skön morgonjogg i morse, men med ett riktigt ihållande och ruskigt kallt regn så bytte jag löpningen mot en tur på min spinningcykel. Vädret brukar inte stoppa mig, men jag kände inte för att ge mig ut och bli genomblöt från första steget. Jag har inte använt min spinningcykel speciellt mycket så det kändes faktiskt rätt skoj att ta en lite morgonrunda på den. Inget avancerat pass och inga pulstoppar att tala om utan bara lite lugn och fin spinning i ett för morgonen lugnt tempo. Svettades gjorde jag och de där små härliga glädje-endorfinerna fick jag gott om så detta var absolut inget kvalitétspass utan mer en skön start på dagen.

Tidigt uppe för att svettas på spinningcykeln!
Eftersom min äldsta har sommarlov nu och min kära man inte har semester än så kommer det inte finnas möjlighet till några barnvagnslöpningar denna vecka. Jag kommer alltså försöka lägga lite mer energi på kvalitéts pass kvällstid då möjlighet ges. Tänker mig en vecka med lite kortare och snabbare löpningar med fokus tempo. Alternativt kommer jag byta ut några löppass mot spinning och köra lite mer intervallträning! Förändringar är alltid bra!

4 kommentarer:

  1. Man får anpassa sig efter situationen, helt enkelt! :) När det ändå bara regnar så kan det kvitta tycker jag. ;)

    SvaraRadera
  2. Egen tid med barn är väll det bästa som finns. Härligt!

    SvaraRadera
  3. Sara Demir25 juni, 2012

    Känner likadant! Så tråkigt väder som faktiskt tar bort löpsuget lite... Hoppas hinna spinna iaf på ett av passen! Känner mig som värsta svikare! Borde gå bättre den här veckan med nya arbetstider :)

    SvaraRadera
  4. Låter ju som ett bra upplägg!

    SvaraRadera