måndag 11 juni 2012

Lätta ben i sommarregn

Morgonens löppas blev riktigt bra. Lite lätt sommarregn och mycket syre i luften gjorde det lätt att andas och benen kändes förvånansvärt pigga trots gårdagens urladdning på spinningcykeln. Måste vara massagen jag fick av min älskling här hemma. Inte helt fel med en man som kan det där med massage och dessutom inte har något emot att ge mig lite av det varje dag.....! Skönt är det inte när han går djupt ner på lårmuskulaturen, men så bra det känns efteråt. Samlas en hel del slagg och skit i benen som måste bort helt enkelt.

Som sagt morgonens löpning blev 10 lite snabbare kilometer med fokus på att löpa med bra teknik och ett jämt tempo. Blev en runda på blandat underlag asfalt/grusväg, inte några backar att tala om tyvärr. Känner att lite backträning vore på sin plats med tanke på Lidingöloppet i september. Nöjd och faktisk inte speciellt trött landade jag hemma igen. Lite stretch, dusch och frukost på det så har jag fått bästa starten på veckan.

7 kommentarer:

  1. Schysst löpar-outfit! Snygg tröja!

    SvaraRadera
  2. Lyx med hemma-massage! :)

    SvaraRadera
  3. Du är grym!

    SvaraRadera
  4. Underbart. Jag är SÅ sugen på att springa, du kan inte ana. Tänk om man kunde vakna upp en dag och vara bra i benet, snabb som du och ha klarat av all träning som skulle behövts till LL. Jag börjar bli stressad ...

    SvaraRadera
  5. Härligt känsla! *Avis* :-D
    Jag får nog skicka min sambo på massage-kurs.... Hihi! :-D

    SvaraRadera
  6. Sara Demir11 juni, 2012

    Oh vad härligt det lät! Själv fick jag inte tid till nån träning idag, så blir himla sugen bara av din rubrik :) Och lyckost dig med Marcus som kan massera! Mina spinningtrötta ben hade kunnat behöva det idag... :)

    SvaraRadera
  7. Oh la la vilket hollywoodhår! :D Grymt sprungit! :)

    SvaraRadera