tisdag 26 juni 2012

Yoga mera

Vet att jag skrev om detta för ett tag sedan nämligen att jag skulle yoga varje dag, men hur gick det? Inte bra kan man väl säga. Det kom hela tiden saker i mellan så det blev liksom inte av att jag tog fram den där yoga-mattan.


MEN, nu har jag kommit till en gräns då jag verkligen känner i hela min kropp att tiden är inne för att satsa på att för en gång nu bli smidigare i kroppen. Funkar inte att vara så stel som jag är. Ländryggen gör ständigt lite ont så tar jag inte tag i detta nu så kommer det att straffa sig längre fram. Tar min man till hjälp och kräver(låter hårt, men han är yoga-instruktör så han är den bäste läraren för mig) av honom att yoga med mig 20 minuter varannan kväll. Inga ursäkter accepteras! Jag vill och jag ska och framförallt jag måste göra detta för att min kropp ska hålla många, många år!

Nu till dagens tränings-start, samma som igår dvs 45 minuter på spinningcykeln i relativt lugnt tempo. Löpningen väntar jag med ytterligare någon dag för att kroppen ska kännas sig riktigt sugen på att köra på hårt i spåret! Av erfarenhet vet jag att några dagars uppehåll från löpningen gör att motivationen till riktigt bra kvalitétspass återvänder. I stället för att springa bara för att springa så vill jag lägga mer tyngdpunkt på att få kvalité i varje pass! Inte så mycket mängdträning denna vecka alltså. Klurar på att köra lite tabata-intervall på cykel ikväll samt lite hemma-styrka då jag fått fin inspiration av Karin http://fitnessochhalsa.blogspot.se/ där har ni en tjej som verkligen kan det här med att hitta inspiration till att styrketräna hemma.

4 kommentarer:

  1. Perfekt att vara gift med en Yogi..;)
    Jag gillar yoga men har svårt att få till det själv. Går på klass 1-2 ggr/v men nu är det sommaruppehåll. Försöker yoga själv men är så sällan lugnt här hemma så man får ro till det. Blir lättare på semestern, då hinner man innan de andra vaknar!
    =)

    SvaraRadera
  2. Jag har sagt som dig, tusen gånger också. Varför tar man sig inte tid?? :-P

    Vilken lyx att ha en "egen" yoga-instruktör! :-D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att jag kunnat inspirera dig!

    Det där med yoga är verkligen välbehövligt. Jag kör ett pass i veckan, men skulle säkert behöva göra det oftare.

    Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag behöver också en egen yoga instruktör :) Du är så himla duktig så var inte hård mot dig själv! Samtidigt är yoga så skönt - ett sätt att varva ner! Perfekt motpol till all fart!

    SvaraRadera