onsdag 13 juni 2012

Utnyttja möjligheten

Var ruskigt trött igår kväll så jag kramade kudden redan vid 22-tiden. Därför kändes det inte så tidigt att bli väckt redan vid 04-tiden i morse av en pratsugen och skrattandes liten kille. Efter en liten stund av lek och prat så somnade han om och jag fick en halvtimme till i sängen innan jag tog tag i möjligheten att få till ett löppass innan mannen skulle till jobbet. 
Lite stretch i solen efter passet i dag satt fint!
Tur med solen och helt ok värme ute. Inte så lätta ben som sist, men som vanligt på morgonpassen så är det främst känslan jag vill åt inte pressa tider och annat. Jag är bra mycket starkare på kvällstid så det är där min löpkvalité får planeras in. Men åter till morgonpassen som fyller ett syfte av lite egentid och att bara känna hur kroppen vaknar till liv och andas en massa friskt syre och få den där bästa starten på dagen! Kort och lugnt i dag så med 8 km i benen  återvände jag hem, nöjd och lycklig!

3 kommentarer:

  1. Jag blir riktigt sugen på att få till morgonlöpning igen när jag läser din blogg. Dock funkar det inte när jag börjar jobba så tidigt som dessa dagar. Men snart så :)

    SvaraRadera
  2. Träning är verkligen ett bra sätt att börja dagen. Dock är alternativträning morgontid nästan omöjligt att få till. Iaf nu på sommaren, mitt gym öppnar kl 15!

    SvaraRadera
  3. Jag fick till ett löppass på lunchen helt själv eftersom en vän passade barnen :) Härligt att vakna upp till en glad bebis ( även om det är vid 04.. ) Alva och Noel var sådana med, men Leo är ju ett kapitel för sig :p Han vaknar alltid med skrik...

    SvaraRadera