lördag 2 juni 2012

Äntligen!

Till skillnad mot alla de som springer marathon i dag så hade jag ett val att träna inomhus......därför tog jag med mig min dotter och körde in till stan för ett snabbt styrkepass på gymmet. Jag har verkligen saknat de tunga härliga vikterna och känslan av att vara stark! Jag vet att jag är som mest effektiv i gymmet när jag har begränsat med tid på mig så i dag med knappa 30 minuter rev jag av ett riktigt super-toppen pass!

 Kände mig nästan lite vilsen i gymmet bland alla maskiner och hantlar(förr var jag där 5 gånger i veckan och körde styrka, men efter flytten ut på landet så har det krympt ner till ett par gånger i månaden med ren styrka)! Inte bra alls då jag verkligen märkt av att jag tappat muskler.....usch...jag vill ha dem tillbaka NU! Lite kluvet det där dock då det är löpningen jag satsar mest på just nu.....men för att hålla sig skadefri och även för att få den där grymma känslan av att vara stark i kroppen OCH går inte att förneka att jag ÄLSKAR muskler! Snyggt är det tycker jag och det står jag för! Axlar och rygg är väl det jag mest kommer lägga fokus på nu när jag ska ta tag i styrkebiten igen. Målet är att hinna med att köra några övningar de gånger jag är inne i stan och kör mina spinningpass. Resterande styrka får jag försöka med hantlar och skivstång här hemma samt lite fullkroppsstyrka ute i naturen! Kanske jag t om ber en PT om hjälp för att verkligen hitta rätt fokus när det gäller styrkan då jag fortfarande satsar helhjärtat på löpningen och behöver bra styrka som inte stör löpningen alltför mycket!

Passet i dag som sagt kort och effektivt med övningar i ett följe utan någon större vila mellan seten. Axlar, biceps och rygg fick det bli=mycket nöjd!

6 kommentarer:

  1. Tycker du är beundransvärd och en riktigt bra förebild, gillar dina pass oerhört mycket och din ut-strålning och energi är fantastisk!

    SvaraRadera
  2. Ta det lugnt bara så kommer det tillbaka..

    SvaraRadera
  3. Hade inte velat vara ute i detta väder..så blev en vilande dag..rätt skönt....regn o rusk :/ tur du kunde vara inomhus:)

    SvaraRadera
  4. Kul att du fick till ett så bra pass! Säkerligen bättre val än springa maran idag :)

    SvaraRadera
  5. Du får väll minska på något...

    SvaraRadera