tisdag 15 juni 2010

Det fungerade


Löpning 10 km i ett halvkuperat spår på sågspån blev min lunchlöpning i dag. Innan jag stack iväg så tog jag på rätt mycket Linnex-linement på mina vader.....attans vad det bränner på huden, men effektivt är det. Jag var väldigt osäker på hur det skulle kännas innan....nästan lite nervöst. Valde att springa i mina lite mer dämpade Asics 2150 istället för Ds Trainer, tänkte att det kan vara säkrare just i dag. Jag ville inte få ont i vaderna! Hur gick det då?
Distans 10 km
Tid 45:20
Med tanke på mina stela vader så gick det helt ok, men det kändes som att jag fick slita och jag trodde faktiskt att jag skulle ha en bättre tid än detta! MEN jag är glad att jag kunde springa utan att få alltför ont i vaden. Troligen är jag bara riktigt stel och behöver stretcha ordentligt. Orsaken kan kanske vara att jag sprungit lite längre distanspass i Ds Trainer då jag egentligen borde ha valt en stabilare sko? Jag kan anlysera fram och tillbaka och ändå inte hitta orsaken så jag lämnar det nu. Hoppas nu bara att stelheten försvinner snabbt! Det börjar bli dags att springa snabbt igen! En liten varning bara vid användning av Linnex-linement...duschen är en plåga efteråt då varmt vatten kommer på de insmorda kroppsdelarna så bränner det som eld i huden......ingen skön avslappnande dusch precis!

3 kommentarer:

  1. Skönt att det funkade! Men combon linement och dusch hoppar jag nog över :)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter med sågspånslöpning! Hoppas vadontet ger med sig bara så blir det ännu mysigare :)

    SvaraRadera
  3. Auooooch för linnex men det gör gott. Hoppas att vadkrånglet försvinner sanbbt.

    SvaraRadera