måndag 21 juni 2010

Måndags träning


Har börjat köra styrkan lite annorlunda nu när största fokus ligger på löpningen. Jag vill vara smidig och stark, men inte stel och ovig som jag upplever att jag kan bli när jag kör mycket styrka. Därför har jag ändrat mitt upplägg lite så jag kör styrka 3-4 gånger i veckan. Dag 1 jag rygg,axlar och triceps. Dag 2 bröst, biceps och mage. Dag 3 axlar samt chins och dips. Jag tränar alltså inte ben överhuvudtaget just nu pga jag upplever att jag får träningsverk som "förstör" löpningen och cykelträningen. Jag vill egentligen köra ben också.....hur ska jag göra? Ska jag lägga in ett lättare benpass? Svårt det där när jag både vill vara snabb och smidig i löparspåret, men samtidgt ha starka och funktionella muskler.

Dagens träning: Styrka för rygg, axlar och triceps. Kör 2 övningar på varje muskel.
Löpning: 10 km distans tid 45.15 medelpulsen hamnade på 140 idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar