fredag 11 juni 2010

Fredagsträning


Inledde denna regniga och gråa fredag med styrka för axlarna och spinning 30 minuter. Jag måste ärligt erkänna att jag kände mig riktigt seg och trött när jag vaknade pga en dotter här hemma som var vaken hela 6 gånger under natten!!! Inte lätt att var på topp då kl 06.00. Som tur var så försvann den känslan på väg ner till gymmet och jag blev mitt vanliga glada och spralliga jag...skönt! Styrkan gick riktigt bra med 5 övningar för axlar samt ländrygg så klart som jag kör ett par gånger i veckan för att förhindra ryggontet om kommer ibland. Efter styrkan var det dags för spinningen som visserligen bara är 30 minuter, men eftersom jag blandar tuffa intervaller med backar så blir det effektiv träning! Bara 8 personer i dag som var med, men de körde riktigt bra! Resten av dagen blir det jobb och plugg samt att hinna fixa pass till vår dotter eftersom vi snart sticker utomlands! På lunchen ska jag försöka klämma in ett distanspass på 10 km för att ge benen lite återhämtning från spinningen. Jag brukar alltid köra ett sådant typ av löp-pass efter morgonspinningen då jag upplever att mina ben samlar på sig så mycket slaggprodukter som jag vill bli av med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar