fredag 4 juni 2010

Konsten att våga springa långsamt......


Lunchlöpningen gick som planerat. Lugnt, skönt, njutningsbart och bara springa utan att hetsa tider eller jaga folk i spåret. Jag har en tendens att ALLTID tävla antingen med mig själv eller mot andra i spåret och tider. Rätt jobbig egenskap, men bra i tävlingssammanhang. Så jag sprang visserligen med pulsklockan på armen(svårt att lämna den hemma), men brydde mig inte om tider eller puls utan bara sprang på i ett behagligt tempo som vid målgång ändå visade sig vara helt ok!
Summering av dagens löpning:
Underlag: halv-backigt terrängspår
Distans: 10 km
Tid: 48 min (brukar springa nästan 5 minuter snabbare.....!!!!!!!)
Medelpuls under passet: 134
Maxpuls under passet: 142

Jag är väldigt nöjd med dagens träning och framförallt att jag lyckades hålla mig i skinnet och springa riktigt långsamt och låta sträckan ta BETYDLIGT mycket längre tid än vanligt. Nu återstår vila resten av dagen och härliga familjeaktiviteter i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar