onsdag 16 juni 2010

Dubbelt upp


Löpningen i dag på lunchen gick bra. Ingen känning i vaden förutom lite stelhet, som träningsverk ungefär så jag är GLAD! Det blev 10 lätta km på ca 45 minuter med en behaglig snittpuls på 138!!! Lång stretch efteråt gjorde gott för mina ben. I kväll blir det spinning igen och denna gången instruerar jag en 75:a. Det kommer bli ett tufft upplägg ikväll med rätt mycket pulstoppar och långa intervaller samt backar så klart. Jag är laddad till tusen! Träning är bra härligt! Hur är det med er andra löpare.....kör ni spinning? Jag själv tycker att spinning är ett oerhört bra komplement till löpningen. Nackdelen är att efter en spinning blir benen rätt stumma och stela, men i längden tror jag att jag blir starkare i min löpning av spinningen! Synpunkter, någon?

2 kommentarer:

  1. Jag har spinnat,och instruerat, i många år, men just nu har jag tagit en paus från det. Framåt hösten tror jag att suget kommer återkomma, nu vill man ju bara vara ute!! :D

    SvaraRadera
  2. Visst man tränar ju hellre ute nu i det fina vädret!

    SvaraRadera