måndag 7 juni 2010

Stark i kroppen och starkt psyke


Dagen inleddes med 45 minuter styrketräning i gymmet 06.30. Rygg och triceps fick vad dom behövde. Jag känner mig stark! På min lunch gav jag mig ut på en kortare löprunda på ca 10 km i dag. Kändes helt ok, mina lätta Asics Gel DS Trainer är helt underbara, känns som att ha mockasiner på fötterna! Nu måste jag få till ett bra upplägg på min löpträning inför Lidingöloppet i september. Jag är dock lite kluven för samtidigt som jag måste bli mera uthållig så vill jag bli snabbare på milen! Mitt mål i sommar är att gå under 40 minuter på milen och jag ska lyckas med det! Lidingöloppet får helt enkelt bli en utmaning för mig, fram till 20 km brukar det fungera riktigt bra. Sista 10 km brukar vara riktigt djäkla skitjobbiga!!! Gäller att träna den mentala biten också därför passar det extra bra att jag pluggar idrottspsykologi och mental träning!

1 kommentar:

  1. Låter som jag också borde plugga lite idrottspsykologi! ;)
    Mitt huvud funkade inte alls på maran.

    SvaraRadera