söndag 16 oktober 2011

Intervaller=resultat


Intervallträning är bland det bästa jag vet! Fullt ös och kort återhämtning gör att de passen går så snabbt att jag knappt hinner tänka! Dessutom väldigt tidseffektivt!

Kvällens spinningklass blev alltså en ren intervall-klass med korta och långa intervaller blandat och både uppför och på raksträckor. Full klass och riktigt bra tryck i salen gav mig en enorm tillfredställelse som jag fortfarande nu flera timmar senare njuter av. Jag hade känt mig väldigt trött under dagen beroende på att min lille bebis ville amma mer än att sova i natt.....:)Tog mig en power-nap precis innan jag åkte in till stan och gymmet och det räddade mig för den energin och känslan jag hade i kroppen i dag kan bara sammanfattas med ett ord:GRYMT! Jag älskar min kropp som samarbetar så bra och gillar att bli tränad:)Kan det vara så att amningshormonerna gjorde mig starkare i dag.......?

Om allt går enligt plan i morgon så är det löpning på schemat....allra helst en kvällslöpning på egen hand i skogen med fokus på mera tempo och snabba ben ca 8 km. Utöver detta blir det säkert en lugn och skön barnvagnspromenad på förmiddagen då min lille kille ska få sin sova-tur.

Nu är det dags för mig att hoppa i sängen och försöka få ihop lite mer på sömnkontot...i morgon ny vecka och nya möjligheter!

1 kommentar:

  1. Gott att kroppen är med dig! Grymt med amningshormoner helt klart :)

    SvaraRadera