onsdag 5 oktober 2011

Så nöjd!


Efter en riktigt seg dag igår så fick jag åter igen möjligheten att att springa på kvällen. I ett alldeles mörkt spår sprang jag ca 7.5 km på härligt lätta ben. Så otroligt skön känsla i kroppen efteråt och det var inga som helst problem att både natta en väldigt sprallig 5-åring och samtidigt bära runt på min två-månaders bebis i famnen Trots en rätt stökig kvällsmat för mig med en ammandes Oliver som dessutom inte hade någon som helst lust till att sova så höll jag humöret uppe....detta tack vare löpningen som gav mig en grym energi! När sedan mannen kom hem så hade självklart min lilla bebis somnat sött...!

Onsdagen började också bra med en 60 minuter lång barnvagnspromenad direkt efter att jag lämnat stor-tjejen på dagis. Har kommit på en rätt smart grej med Oliver och det är att han gärna somnar i bärselen och sedan lägger jag bara över honom i vagnen ute och fortsätter gå. Han är inte förtjust i att bli nedbäddad i vagnen i vaket tillstånd så därför kör jag med den här lösningen som oftast fungerar bra. Efter promenaden fortsatte han att sova så det blev även 30 minuter på spinningcykeln. En dusch på det och jag känner mig laddad för resten av dagen som kommer att bestå av bakning, lite pyssel här hemma, hämtning av stor-tjejen och sedan blir det en ensam kväll med nattning av båda barnen då det är möte på dagis som mannen ska gå på.

I morgon ser jag fram emot att få köra styrka igen på gymmet, blir två pass styrka i veckan just nu och det får räcka för att försöka få tillbaka lite av musklerna och för att känna mig starkare i kroppen. Det där med hemma-styrka är inte min grej(har inte lyckats hitta någon inspiration till det i varje fall) så jag får lägga all energi på de få tillfällen jag har att köra på gymmet! I morgon blir det ben/rumpa och rygg.

3 kommentarer:

  1. Härligt att du fick till det med löpningen. Snygg tröja också, är den ny? :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Jo det stämmer, och jag har också fått massa snygga träningskläder nyligen men inte just den där. Den var superfin!

    SvaraRadera
  3. Skönt att känna att du får energi av löpningen. Ett pass, anspråkslöst som sådant kan verkligen vara guld!

    SvaraRadera