torsdag 20 oktober 2011

Mumsigt....


Försöker variera mina frukostar, men efter att ha fastnat väldigt länge i keso-och kesella röra träsket så gjorde jag något nytt i morse. Bra och gott blev det....

Tre ägg
1 mosad banan
Liten skvätt mjölk
Kanel
Salt

Bananomelett som jag stekte i olivolja. Till detta hade jag även pumpafrön, valnötter, 1/2 avocado samt lite gojibär som jag strödde ovanpå när omeletten var klar. Självklart måste jag även ha mitt goda morgon-bröd(surdegsbröd)med en hög med keso och tomat på!

Grymt gott och en super-start på dagen för både magen och humöret!

Efter frukosten blev det en lång barnvagnspromenad i dag på 90 minuter. Känns lagom med en dag i återhämtningens tecken i dag så resten av dagen blir till att leka med mina underbara barn, baka mera bröd och fixa lite annat som behöver göras!

6 kommentarer:

  1. Du har alltid så bra och inspirerande tips när det gäller mat, kan du inte skaffa en "matblogg" också?

    SvaraRadera
  2. Du får snart öppna ett bageri :) Håller med föregående inlägg också! Har sagt det igen, du verkar ha en sådan härlig inställning till mat och träning. Jag älskar också mat och träning!

    SvaraRadera
  3. Wow - grymt bra att baka eget bröd, fast jag antar att det handlar mkt om att komma igång och komma över tröskeln där med?

    SvaraRadera
  4. Jag gillar frukostrutiner... Veta precis vad jag ska äta.

    SvaraRadera
  5. haha Jag är fast i grötträsket =)

    SvaraRadera
  6. kul frukostalternativ! vad är det med frukostar som gör de så roliga egentligen?

    SvaraRadera