fredag 3 december 2010

Grym feeling!


Denna fredag startade som så många andra fredagar med styrketräning i ca 40 minuter följt av min express-spinning på 30 minuter.

Grym känsla i "små-musklerna" idag. Jag var jobbigt effektiv och hann med 3 övningar för rygg, två för bröst och avslutningsvis koncentrationscurl för "biccarna". Trots påsar under ögonen och lite gäspig så körde jag på i ett bra tempo med minimalt med vila mellan övningarna. Härlig känsla!

Sen till spinningen....
Jag hade redan innan bestämt mig för att köra långa sträckor, snabba backar med hög puls. Så blev det....(en enda liten raksträcka med lite sprintar på 30 sekunder i taget). I mitt tycke blev det ett riktigt kul och fartfyllt pass och så klart fruktansvärt jobbigt i och med att pulsen var konstant hög under de 30 minuterna.

Vad smakar bättre än att lyxa med överbliven risgrynsgröt till frukost efter en sådan start på morgonen!? Så otroligt gott(även att äta kall faktiskt......)

3 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt bra start på dagen!

    SvaraRadera
  2. Koncentrationscurl är en fantastiskt bra övning som ger både volym och styrka. Vill du variera den så kan du göra den stående med ryggstödet från en bänk som stöd. Lite kul att experimentera med lutningen där.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg, man känner av din energi bara av att läsa här :) Nu blev jag lite piggare ;) Kram å trevlig helg!

    SvaraRadera