söndag 19 december 2010

Nu börjar jag bli trött på snön.....

Vet inte om jag törs säga det högt eller ens skriva det här i bloggen, MEN jag är förbaskat trött på den djäkla snön som bara fortsätter att falla. Jag vill ha barmark under fötterna och jag vill kunna cykla överallt utan att riskera att köra omkull i någon snödriva. Samtidigt är det ju härligt med en vit jul och kul för barnen, men ändå.......Visst jag erkänner jag är mer en sommar-person.

Som vanligt försöker jag ändå tänka positivt, men när jag är hungrig och trött i benen efter ett spinningpass så vill jag att allt ska gå smidigt och inte innebära att jag får kämpa för varje meter på cykeln hem!

Hur som, så när jag kom hem efter kvällens spinning så fick jag ett ryck och satte igång och bakade scones till kvällsmaten......mumsigt värre!

Konstigt, men vad grymt effektiv jag blir när jag är hungrig(till en viss gräns). Stämmer uttrycket hungriga vargar jagar bäst kanske?

4 kommentarer:

  1. scones lät inte fel, det måste jag göra en dag i veckan!!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med! Vår NU tack!

    SvaraRadera
  3. Man får tycka att snö är jobbigt... Och vackert. Jag älskar snö, men det är roligare att springa när underlaget ligger still.

    SvaraRadera
  4. Skönt att det inte bara är jag som är trött på det där vita. Våren är det enda jag går och tänker på just nu. Precis som dig så envisas jag med att ta mig fram med cykeln vilket är förenat med livsfara just nu. I Jönköping är de inte direkt snabba med snöröjningen vill jag lova så det är bara att trampa vidare och gilla läget.

    SvaraRadera