onsdag 29 december 2010

Morgonpass sätter nivån på dagen


Vaknade av mig själv precis innan klockan skulle ringa. Kände mig rätt pigg faktiskt och tog mig ut i köket för att fixa i ordning en mini-frukost. I dag blev det kesella, banan och lite valnötter. Helt ok som minifrukost, men inget jag skulle klara mig någon längre stund på. Med tanke på att jag 30 minuter senare skulle befinna mig på spinningcykeln så var det vad som gick ner i magen denna morgon. Bättre än inget, jag tränar ALDRIG på tom mage!

Efter spinningen blev det en stor kesoomelett(jag mixar 2 ägg, 2-3 dl keso, 1 banan, 1 dl havregryn och lite salt och olivolja till stekningen så klart).....smakar underbart gott med en massa blåbär på och lite kanel och lite nötter. Till detta blev det även smörgås med kalkon och tomat.

Spinningen i dag kändes bra. Största delen av passet gick uppför i blandade lite snabba backar och någon tyngre också dessutom blev det några tuffa raksträckor. Endast 5 tappra kunder i dag på morgonen, men vilken energi och träningsvilja....grymt! Det räcker för mig som instruktör att känna att de som är där verkligen tar i satsar allt!

Jag hann även med två övningar för triceps innan det var dags att rusa hem....

Morgonpass är verkligen en humörshöjare för resten av dagen!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om morgonträning! Fast det vet du ju redan.. ;)

    SvaraRadera