lördag 18 december 2010

Mysjogg


Lite tveksam innan dagens löprunda.....

Denna lördag har varit rent hektisk!

Upp vid 07.00(visserligen nästan sovmorgon, men ändå!)
Ner i tvättstugan, sedan frukost för att därefter hasta iväg och storhandla mat(det går åt mycket mat här hemma:)), på med löpkläderna för en liten mysjogg och samtidigt få iväg mannen och dotter till pulkabacken för lite fartfylld åkning! Hem efter mysjoggen och fixa köttfärssås och spaghetti.

Tror ni lunchen smakade bra efter denna förmiddag? Svar:JA

En liten lugn stund i soffan med kaffe och lite annat gott för att sedan åka ner till stan med hela familjen och fixa de sista julklapparna! Hem igen då mannen fick lite egen träningtid och jag fixar på här hemma.

Känns så himla skönt att alla klapparna är fixade nu!

Lite utsvävande då jag för det mesta bara skriver om träning så för er som vill ha lite info om löppasset:

Riktigt motigt att ta sig ut, men väl ute så joggade jag på i ett lugnt tempo. Tror det blev ca 10-11 km så det känns helt ok, men inget pass jag höjer till skyarna precis. Men det viktiga är att jag kom ut och fick röra lite på löpmusklerna. I morgon blir det gymmmet och dessutom ska jag passa på att vara med på en kollegas spinning för att få lite ny inspiration! Jag längtar redan......

Lite Ben&Jerry glass får göra denna lördagkväll fulländad med mys med mannen och med en film Inception. Kul som jag är så somnar jag antagligen när glassen är slut!

3 kommentarer:

  1. Du skriver så levande och roligt Jenny. Kul att få lite inblick i annat än träningen med! Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Låter som om du kommer att somna ovaggad men de är härliga de där fartfyllda, effektiva dagarna!

    SvaraRadera
  3. Inception är bra - håll dig vaken! :)

    SvaraRadera