torsdag 9 december 2010

Mellis



Jag är väldigt förtjust i mellis och min absoluta favorit just nu är den där underbara keso och kesellaröran jag skrivit om tidigare.

Tål att upprepas: Keso, kesella, blåbär, torkade tranbär, gojibär, skivad banan, pumpafrön eller andra valfria frön och nötter(valnötter är oslagbart gott på också). Rör ihop allt och krydda med pepparkakskrydda(passar bra just nu)och kanel. Mumsigt!

Bröd hör även det till en favorit hos mig(särskilt hembakat så klart). Pålägget brukar oftast bli kokt ägg med örtsalt och gurka eller mosad avocado med kalkon och gurka.

Nu blev jag visst hungrig, bäst att fixa lite kvällsfika nu

2 kommentarer:

  1. Mums för äggmackor!! Brukar oftats äta med kokt ägg, men i veckan "kom jag på" att man ju kan steka med :) Hur längesen som helst som jag åt stekt ägg, men nu har det blivit tre kvällar på en vecka :)

    SvaraRadera