fredag 3 juni 2011

Backigt värre och härligt trötta ben


Tidig start i gymmet med en härlig spinningklass på 45 minuter gjorde min morgon bra! Vaknade och var något tröttare än vanligt......har haft väldigt svårt att gå och lägga mig i tid om kvällarna den senaste tiden....

Trots en trött kropp så vaknade jag som vanligt till när jag klev in på gymmet, men första minuterna på passet var riktigt sega och tunga. Har nu höjt styret till det allra högsta vilket innebär att jag sitter mera upprätt när jag cyklar, men fortfarande är det faktiskt de stående positionerna som känns allra bäst. Så morgonens spinning blev ett riktigt kuperat och backigt pass med lite fart och tempo mellan varven. 45 minuter gick fort och känslan efteråt så skön!

Dags för att träffa min barnmorska i dag igen, något oftare nu när det inte är så långt kvar(varannan vecka går man på kontroll) för att kolla att lillen växer som han ska. Blodsocker, järnvärde, protein i urinen kollas också. Hon mäter även livmodern det så kallade sf-måttet. Alla prover och mätningar gick bra och jag följer min kurva-skönt!

Åt inga järntabletter under förra graviditeten, men denna gången ska jag nog knapra i mig en tablett varannan dag då det värdet låg lite i underkant, men inte alarmerande lågt. Men som min barnsmorska sa så är det bra att fylla på lite extra redan nu så jag inte ligger på minus sedan. Så nu ska här knapras lite järn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar