tisdag 21 juni 2011

Morgonklass



Vi gillar att busa här hemma.....

Sista tisdagen då jag instruerar morgonklassen inledde min morgon. Ingen styrka i dag utan bara spinning i härliga 45 minuter. Backar var i fokus på passet och framförallt min favorit med tempoökningar i tung backe-suger till riktigt skönt i benen. Helt klart mestadels stående positioner då det är det som känns bäst för mig och magen. Efter passet lockade en lång skön varm dusch betydligt mer än vikterna i gymmet så valet var enkelt! Styrketräningen med ben och rumpa finns kvar till imorgon bitti...med mer energi och bättre motivation så klart!

Mycket lugn dag i dag dvs inget jobbande utan bara vara ledig-skönt! Vår prinsessa kommer hem från mormor och morfar i dag så eftermiddagen blir till att umgås och ta igen de två dagarna vi varit i från varandra. Gissar på att det blir en beställning av pannkakor till kvällsmat.......:)

Tänkte ha tagit en promenad förut, men istället blev det en skön power-nap, fantastiskt hur kroppen säger till vad man är i behov av. Det gäller bara att vara lyhörd och lyssna!

6 kommentarer:

  1. Åh vilket härligt kort, lika söta båda två :)

    SvaraRadera
  2. Karin: Bus är kul.....tack snälla!

    SvaraRadera
  3. Stående cykling funkade MYCKET bättre för mig med och det från ganska tidigt i graviditeten. Har ju dock hört och läst att det "inte är bra att stå och cykla" pga belastningen på bäckenet. fast är man stark så tycker jag inte att det borde vara nån fara och jag märkte aldrig av nåt..

    inte länge kvar nu! :)

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort! Vad söt hon är din prinsessa :) Håller med angående att stående position på spinningcykeln funkar mycket bättre än sittande när man är gravid.

    SvaraRadera
  5. Andréa: Har också hört det där med att stå inte är bra, men allt är ju individuellt så jag väljer att köra det som känns bra för mig! Tiden går ruskigt fort nu.......:)

    Ingela: Antar att när man sitter ned så klämmer man åt magen och det är ju inte skönt. Det var samma sak när jag väntade Elsa...bara stående positioner på slutet! Hinner du komma på torsdag och köra? Mitt sista pass innan uppehåll från instruerandet!

    SvaraRadera
  6. Sara Demir22 juni, 2011

    Oh vilken härlig bild på er, jättefina!!

    SvaraRadera