måndag 6 juni 2011

Svettigt värre....

Underbar sommardag och grymt varmt och jag har njutit varenda sekund-jag älskar värmen och solen! Fördelen med hus är helt klart att man kan vara ute precis hela tiden....

Kvällens spinning blev förstås lite drabbad av det underbara vädret vilket är helt förståeligt.....ett tappert gäng hade ändå tagit sig till gymmet för att köra och idag planerade jag om upplägget pga ventilation som inte fungerade och värmen i salen. Fokus blev på uthållighet och distans och som vi svettades.....Jag hade bra kraft i benen, men tog det ändå medvetet lite lugnare än vanligt med tanke på "lillen" och det kändes riktigt bra hela vägen och att jag dessutom hade energi och kraft kvar efter passet tar jag som ett bra tecken på att jag hittat en lagom nivå för min träning nu när jag är så pass långt in i graviditeten! Svetten fullkomligt rann, men känslan efteråt helt fantastisk som vanligt! Det var riktigt kul att köra lite mer uthållighets-betonat men samtidigt krävde det lite mer coaching från min sida. Gäller att kunna peppa även under långsamma, tunga och långa partier på ett bra sätt. Hoppas och tror att jag lyckades bra med det!

I morgon bitti är är det morgonspinning igen så nu gäller det att ladda om med en massa mat, vila och sömn. Kvällsmaten nr 1 är redan i magen och lite senare blir det en påfyllning till med vanlig naturell sur yougurt, varma hallon och valnötter!

Nu till soffan....

1 kommentar:

  1. Du visar att det går att hitta tid för träning även om man har barn.
    Förmodar att det handlar om planering och prioritering.
    Blir alltid inspirerad när jag kikar in här

    SvaraRadera