tisdag 7 juni 2011

Blandade funderingar


Jag har alltid gillat att träna på morgonen och oftast är jag oförskämt morgonpigg, MEN idag var jag så trött när klockan ringde att jag helst av allt velat slänga mobilen i väggen och somna om-inte likt mig.

Beror med all säkerhet på att jag har haft väldigt svårt att komma i säng om kvällarna, efter gårdagens spinning var jag så uppe i varv att lampan släcktes vid 00.30, vilket är alldeles för sent för mig i vanliga fall och speciellt nu! Blir nästan lite arg på mig själv, men det är alltid något som ska fixas här hemma och det gäller att utnyttja tiden man får efter det att min prinsessa somnat....gissar att en hel del känner igen det här dilemmat...:)

Nu till morgonens pass i gymmet där tanken var att först köra min spinningklass och sedan avsluta med lite styrka. Energin räckte till spinningen(som för övrigt gick riktigt bra och kroppen samarbetade utmärkt)men till styrkan fanns varken energi eller motivation så efter en övning kastade jag in handduken och tog en lång välförtjänt dusch istället. Intressant hur jag numera kan hoppa över något jag bestämt innan....jag är riktigt stolt över mig själv som verkligen lyssnar till min kropp och det viktigast för mig är att jag ändå kan träna på en lagom nivå som känns bra nu när jag är så pass långt fram i graviditeten!

Funderingar börjar ändå dyka upp nu angående hur länge till jag ska instruera....jag börjar närma mig ett läge då jag vill träna bara för min egen skull och inte behöva tänka på att peppa och coacha kunderna! Men än så länge känns det kul att instruera så vi får se.....När jag väntade mitt första barn så lade jag ner instruerande två månader innan och fortsatte träna endast för mig och jag minns att jag tyckte det var otroligt skönt att kunna träna precis som jag själv kände för utan att ha pressen av att leverera toppen-pass varje gång.

I dag blir det jobb hemifrån och dessutom hemmaplan med en "trött" och lite snorig dotter som inte är på dagis i dag så vi får väl se hur mycket som blir gjort.

5 kommentarer:

  1. Tröttheten är säkert en kombination av att du kommer i säng sent och graviditeten. Jättebra att du lyssnar på kroppen! Jag tycker att jag är ganska bra på det även i vanliga fall, men under graviditeten var jag ännu bättre. Men det är ju säkert för att man inte bara har sig själv att tänka på..

    Jag slutade instruera ganska exakt 2 månader innan Sixten kom och det kändes precis lagom

    SvaraRadera
  2. Klokt att lyssna på din kropp!
    Säg bara till om du vill ha hjälp någon gång.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det har fallit sig så naturligt båda gångerna, när det blivit dags att lägga instruerandet på hyllan. Det har liksom bara sagt PANG och sen har det känts som det naturligaste på jorden att ta en paus och bara träna för sin egen skull.

    SvaraRadera
  4. Njut av instruerandet så länge det känns meningsfullt. Du kommer känna själv när du vill lägga ner det för denna gång. Vem vet, du kanske är redan där eller så kommer den känslan att inte infinna sig förrän det återstår bara någon vecka. Jag bestämde mig att inte instruera de sista 6 veckorna. Men när tillfällen dök upp så kunde jag inte låta bli. Instruerade den sista klassen lördag 26 november och Alma kom 11 december. Mitt råd är att inte grubbla så mycket utan fortsätt att lyssna på kroppen och följ din magkänsla.

    SvaraRadera
  5. Att lyssna på ens kropp säger bara en sak...Du vet vad du gör......

    Gillar ditt sätt att tänka kring träning, återhämtning & vilodagar & och inte minst livsnjutar tänket!

    Det är strålande!

    SvaraRadera