onsdag 22 juni 2011

Dagens

Träningen i dag var lite seg, men jag stod ut och körde ändå det som jag var planen för dagen.

Jag brukar vanligtvis starta med styrkan om jag ska köra båda i samma pass, men i dag körde jag en timme på arctrainern först. En timme på en sådan maskin är lååååång tid då jag tycker den är rätt trist att trampa på samt att det var nästan öde i gymmet gjorde det hela ännu lite mindre roligt. Men självklart gav jag mig inte....60 lugna, halv-tunga minuter som med enbart nyhetssmorgon som sällskap kändes som en evighet. Kroppen kändes dock bra och meningen i dag var att ta det lugnt med riktigt låg puls som jag lyckades med bra. Inte en endaste pulstopp och bara fokus på att jobba med benen och rumpan. Skönt!

Styrkan däremot, jag måste ha tappat motivationen på vägen ner mot vikterna för det fanns inte någon hantel som lockade på mig....:) Tog ändå tag i det hela och körde en blandad kompott av lite utfall och utsida rumpa, baksida axel, hantellyft åt sidan, samt lite stabilisering för bålen....gissar på att jag spenderade 15 minuter på styrkan så det får bli bättre fokus på det i morgon....:)

I morgon är det torsdag då jag instruerar min sista spinningklass på några månader....dessutom lovade jag förra veckan att baka en kaka och bjuda på. Självklart har jag fixat lite smarrig och riktigt onyttig banankaka med hallon till alla som dyker upp.....ett löfte är ett löfte:)

1 kommentar:

  1. Vilket vinnande koncept! Spinning & kaka. Vore ju hur skojigt som helst. Det är nästan så jag ska se mig om en barnvakt.

    SvaraRadera