torsdag 9 juni 2011

Fullkomligt genomsvettig....


Finns bara ett läge att inta just nu och det är liggandes.....

Jag har alltid svettats mycket när jag tränar och vanligtvis älskar jag att svettas och riktigt känna hur kroppen jobbar hårt så svetten sprutar, MEN att köra spinning i en sal där ventilationen är obefintlig resulterade mest bara i blöta pölar och ingen ork hos någon av kunderna.....vi var alla överens om att detta var det absolut varmaste och svettigaste vi kommit i närheten av. Då var det inte enbart prestationen att klättra uppför backar i nästan 45 minuter som stod för svetten utan luften i salen.....

Under passet såg jag framför mig en stor cola med citron och is(gillar inte alls i vanliga fall)och svetten fullkomligt rann av oss.

Jag fick dra ner på tempot rejält och körde mer åt det lågintensiva hållet i de många backarna som var dagens utmaning. Benen fick slita och pulsen höll sig inom rimliga gränser så det känns mycket bra nu efteråt då jag fått i mig både en underbart god återhämtningsdryck direkt efter passet och därefter en god lunch bestående av lax med pesto, sallad, ris och bröd med riktigt smör-så underbart gott! I dag har jag dessutom sådan tur att det finns tid för mig att "power-nappa" en liten stund! Eftersom jag sover så grymt dåligt på nätterna nu så hoppas jag verkligen att jag lyckas somna en stund nu på eftermiddagen så kroppen verkligen får sin återhämtning, men först behöver jag en liten kaffe latte....

2 kommentarer:

  1. Ja, vi kämpade bra idag ! Hoppas du kan vila lite nu, det är du värd.

    SvaraRadera
  2. Sara Demir09 juni, 2011

    Helt sjukt verkligen hur varmt & svettigt det var idag!! En kall dusch & rejäl lunch har nog aldrig varit så uppskattat tror jag! Och kan bara hålla med om att en powernap känns välbehövlig, kanske testa Elsas metod för att kunna somna haha :)

    SvaraRadera