tisdag 28 juni 2011

I går och i dag och min nya craving


Jag har en ny craving så här i slutet av graviditeten-Vaniljyougurt! Det måste vara den feta varianten och Arlas, jag kan äta hur mycket som helst så varje kväll nu har det blivit minst en halv-liter vaniljyougurt innan sova dags......godare än glass!

Gårdagens träning gick bra. På morgonen styrka i gymmet och på kvällen var jag med som kund på en kollegas spinningpass. Måste bara säga att det känns helt overkligt att jag intruerade på hög nivå senast förra veckan då jag i går på spinningen inte alls kunde ta i på samma sätt, motivationen var betydligt lägre dessutom.....skumt! Visserligen var kanske inte just det här spinningpasset precis vad jag ville ha då jag just nu vill ha mycket stående och mest uppför-helst inte sittande då magen trycks ihop och kissnödigheten blir alldeles för uppenbar....:)

Hur som så körde jag på och ställde mig upp när jag behövde det. Känslan efteråt var helt ok, men långt ifrån så trött som jag blir när jag själv instruerar. Med tanke på antal dagar kvar till förlossning så känns det självklart jätteskönt att bara vara med och slippa prestera på topp vid varje pass så det var faktiskt med ett leende på läpparna jag åkte hem igår kväll fylld av goa träningsendorfiner i kroppen!

Morgonträning i dag igen med först styrka och sedan 45 minuter på en arctrainer. Tunga ben, mycket svett och otroligt skönt efteråt. Absolut ingen hög puls...låg väldigt lågt men grymt jobbigt ändå då jag lade all fokus på benen. Resten av dagen blir lite jobb med huset, fixa lite kostrådgivningar och fixa med "lillens" rum och kanske hinner jag med att få lite sol på kroppen också!

5 kommentarer:

  1. Saknar redan dina spinningpass!

    SvaraRadera
  2. Då är det bäst att varna för mina klasser, där jag har lagt in mer sittande än vanligt för att slippa få ont i ryggen.... =)
    Oj 27 dagar kvar, ingen ting ju.

    SvaraRadera
  3. Arlas vanijyoghurt käkar jag jämt :) Inte långt kvar nu!

    SvaraRadera
  4. Den yoghurten kan man få cravings på utan att ha en liten i magen - supergod!

    SvaraRadera
  5. Mmmm låter gott med vaniljyoghurt! Jag tror att det är bra att lyssna på kroppens cravings. Anatgligen behöver din kropp detta!

    SvaraRadera