fredag 10 juni 2011

Kass sömn-pigg ändå!


Jag och min "boll" som vår prinsessa kallar magen.

Trenden att sova dåligt håller i sig. I natt blev det dessutom så att jag utan att jag knappt var vaken tog mitt täcke och kudde och gick från det grymt varma sovrummet på övervåningen till en betydligt svalare soffa i vardagsrummet....Sov tydligen bra där för när klockan ringde tog det ett bra tag innan jag fattade att det var dags att hoppa i träningskläderna och åka till gymmet.

Piggnade till rätt snabbt vilket resulterade i ett helt ok styrkepass axlar innan 30 minuter spinning och sedan en lugn och skön avslutning på arctrainern i 20 minuter. När det gäller styrkan så handlar det just nu bara om att få behålla de muskler jag har-absolut inga ökningar....tvärtom har jag fått gå ned viktmässigt i de flesta övningarna.

Konstigt, men det känns faktiskt helt ok. Förra gången jag var gravid så kunde jag köra på lite tuffare med styrkan, men det berodde nog på att jag då hade min man med mig för att "passa" i varje pass. Nu när vi alltid måste träna på egen hand så blir det annorlunda såklart. Nöjd är jag trots det att jag kan ställa om och tänka smart och jobba mer med teknik, andning och fokus. Nya vinklar på träningen vilket säkert är bra då man lätt annars fastnar i gamla hjulspår.

Konditionsträningen känns fortfarande kanon även om dagsformen självklart har stor betydelse. Jag börjar självklart längta en hel del efter min stora passion-löpningen, men vet också att den tiden kommer att komma och då kommer jag var mer motiverad och taggad än någonsin. Så var det i varje fall efter min förra graviditet.....så jag hoppas på samma positiva effekt denna gången. Barnvagnslöpningen är något jag verkligen ser fram emot för så stark som jag blev av den.....förbättrade mina reultat rejält!

Nu ska jag njuta av fredagen och baka en sommrig smulpaj med hallon och jordgubbar till kvällsmyset. Till den kommer jag servera vaniljkesella.....grymt gott kan jag lova. För er som undrar vart suget efter Ben&Jerry glass tagit vägen så är det som bortblåst....Jag kan inte ens titta på en förpackning så mår jag illa.....lustigt det där :)

6 kommentarer:

  1. Gillar din inställning! Härlig blogg!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli så himla spännande att få följa din väg tillbaka sen. Du var ju grymt snabb innan graviditeten, hur snabb kommer du inte bli nu! :)

    SvaraRadera
  3. Oj att det bara är en månad kvar - lite drygt!! Fin mage du har, verligen som en boll!! Sara W

    SvaraRadera
  4. Håller med Anna, gillar verkligen din inställning! Du har likadant streck på magen som jag haft med alla barnen, och det är kvar än. Det brukar ju försvinna efter ett tag. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Anna: Tack snälla!
    Andréa: Det är superkul att förlja din väg tillbaka och jag blir imponerad varje gång jag läser om dina löpningar!
    Sara: Tack snälla Sara, hoppas bara Elsa förstår att det är något helt annat än en boll som finns därinne....:)
    Ingela: Ja det där strecket på magen är faktiskt ännu tydligare denna gången.....Ha en skön helg du med!

    SvaraRadera
  6. Fina magen och stora magen nu, vilken skillnad på kort tid :) Häftigt att man kan träna på även som gravid... bra att veta i framtiden :)

    SvaraRadera