fredag 17 juni 2011

Skön avslutning....


Magen känns som att den är lägre än förra gången jag var gravid, "lillen" ligger nog långt ner och myser.

Dagen startade tidigt med en 30 minuter lång spinningklass där jag mestadels bjöd på uppförsbackar. Känslan i kroppen var bra och jag kunde ta i på ett säkert sätt. Börjar dock tänka mer och mer på att det börjar närma sig ett avslut på instruerandet för en tid framöver och helt ärligt så känns det riktigt skönt att bara få tänka på mig själv och lillen i magen.

Kvällen bjöd även den på en spinningklass då jag lovat hoppa in för en kollega. Kändes som att jag lika gärna kunde ha hoppat över den klassen, men..... Funderade ett tag över upplägget för att kunna bjuda kunderna på en utmanande klass-men samtidigt tillåta mig att ta det riktigt lugnt. Tror jag fick till en bra klass där kunderna kände sig utmanade och jag kunde lägga mig på en säker nivå. Inga direkta pulstoppar utan mer fokus på backe och jämn puls. Fick även frågan om att hoppa in och köra spinning för en kollega på söndag, MEN där sa jag faktiskt nej-jag måste tänka på mig och lillen i första hand nu. Nästa vecka återstår tre klasser och sen är det slut med instruerandet. Känns jättebra!

Det som blivit tydligt för mig denna veckan är att nu vill jag avsluta instruerandet och bara kunna träna utan krav på att prestera topp-pass. Vad gäller styrkan så har mitt intresse för den minskat vecka för vecka så det blir nog mest sporadisk styrka nu de sista veckorna innan förlossning. Det är trots allt "bara" ca 6 veckor kvar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar