onsdag 29 juni 2011

Träna smart


I dag hade jag egentligen planerat att vara med på en spinningklass igen, men jag kände absolut inte för att köra spinning idag så då gjorde jag så klart inte det. Att lyssna på sin kropp och känsla är något jag verkligen blivit bra på nu!

I stället blev det till att trampa 55 minuter på en arctrainer i lugnt och skönt tempo utan några större tempoväxlingar att tala om. Skönt tunga ben och svettigt värre var jag faktiskt helt nöjd med detta som dagens tränings-aktivitet.

I morgon är planen styrka och åter igen arctrainer som passar mig alldeles perfekt nu när magen börjar bli riktigt stor. Jag känner inte av kissnödigheten lika mycket på denna maskin som jag gör på spinningcykeln så på det sättet känns det bättre. Däremot är spinning 100 gånger roligare och jobbigare! Fredagmorgon siktar jag på att sitta på spinningcykeln igen!

Dagen i dag har bl a i övrigt bestått av ett härligt kvällsdopp....underbart skönt!Nu kurrar magen och det är dags för lite kvällsmat....vaniljyougurt, musli, nötter, gojibär, blåbär och kokos samt ett gäng stora knäckemackor med smör och ägg...mums!

3 kommentarer:

  1. Mums.
    Skönt med kvälls dopp, funderar på att hoppa i A, lilla plast pool....

    SvaraRadera
  2. Får lite deja vu upplevelse av ditt inlägg idag. Kissnödighet och dlile på några få saker........underbart och helgalet. Ser ut som du mår tipptopp och magen är hur fin som helst.

    SvaraRadera
  3. Hej, såg en artikel på jogg.se om graviditet och träning där bl a du intervjuats. Jag är själv gravid i 18:e veckan och springer på och än så länge känns allt precis som vanligt (lite mer kisspauser bara;)) och jag kör fortfarande intervallpass utan problem (har faktiskt tagit personbästa på 5km, 10km och halvmara under min tidiga graviditet. Jag undrar lite om när du slutade springa, och varför, vad var det som inte kändes bra? Förstår att detta är individuellt, men skulle vara intressant att höra. Tipsar också om en intressant artikel som visar på nyttan med att träna under en graviditet: http://well.blogs.nytimes.com/2011/04/13/exercising-for-two/?partner=rss&emc=rss

    Lycka till med den nya familjemedlemmen som väl borde komma snart (ser så ut på magen;))

    Lotta

    SvaraRadera