onsdag 9 februari 2011

Benträning


I dag stod det tidig benträning på programmet. Började med att sova...lite längre än vad jag tänkt mig. På 10 minuter var jag dock ändå klar för att kasta mig upp på cykeln och dra ner till gymmet. Vågar påstå att jag inte direkt lägger ner någon större ansträngning på val av träningskläder eller annat när jag är på gymmet kl 06.30 på morgonen-så 10 minuter är fullt tillräckligt för att hinna klä på mig och stoppa i mig ett par ägg som det blev just denna morgon.

Jag körde ett ben pass med fokus på kontakt och många repetitioner. Mycket fokus lade jag på rumpan med olika typer av utfall(utan vikter faktiskt)! Tycker att jag kan jobba mer strikt och kan öka på antalet reps på det sättet. Notera då att jag inte är ute efter att bygga "värsting" benmuskler som ju bara är i vägen i min löpning utan jag är ute efter en uthållighet och självklart lite schysst rumpa.

Förutom utfallen så körde jag fram-och baksida lår samt utsida på rumpan. Därefter hann jag med två strikta övningar för axlarna. Det var på rätt darriga ben jag tog cykeln hem sedan. I dag när det är så otroligt härligt väder så ska jag försöka komma iväg ut på en långpromenad på lunchen. Efter tre dagar i rad med spinning så känns det schysst mot kroppen att få vila från all konditionsträning i dag samt att benen får bättre möjlighet att växa lite. Vila=tillväxt.

Dessutom ser jag fram emot en härlig lunch med chili-köttfärssöra som jag slängde ihop igår till ett gäng matlådor. Inget recept utan jag bara experimenterade lite....och bra blev det.

Köttfärs
Gul lök
olivolja
salt och peppar
Rivna morötter
Ayvar(finns ofta bland det utländska livsmedlen i affären)jag använde den starka varianten.
Chilikrydda
Blandade bönor

Bara stek ihop allt tillsammans och njut ihop med t ex fullkornsris, avocado samt oliver.

9 kommentarer:

  1. Schyssta ben! Bra kört! Ska även testa den där chili-röran, lät super-gott!

    SvaraRadera
  2. Lovar du att jag får sådana ben om jag äter chiliköttfärsen, så göra jag det 7 dagar i veckan!

    SvaraRadera
  3. Madde: Tackar!
    Anna: Bra mat och mycket....underlättar absolut byggandet av benen :)

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med i lovsången : vilka ben!! Sånna får man inte av att nöta långpass precis. Inte av att tvångsvila heller för den delen :) Kanske dags att ta tag i den där styrketräningen ändå.....

    SvaraRadera
  5. Attans vilka snygga vältränade spiror!

    SvaraRadera
  6. Sjukt snygga ben! Mer av dom. ;)

    SvaraRadera
  7. Får helt klart hålla med ovanstående beundrare! Grymt vältränad är den där Jenny. Dessutom älskar jag människor som kan "slänga ihop" en maträtt bara så där! Själv kliar jag mig i huvudet väldigt mycket samtidigt som jag läser samma text 25 gånger och blir alltid lika förvånad när det tar 75 minuter istället för 20 som det står på receptet :)

    SvaraRadera
  8. Damn! Snacka om snygga ben!

    SvaraRadera