söndag 6 februari 2011

Där satt den!!!!


De senaste dagarna har bestått av otroligt mycket saker på gång samtidigt! Jag har haft svårt att helt greppa allt BRA som händer just nu! I går fick vi ytterligare ett riktigt bra besked, nämligen att vi budat hem vårat "drömhus"!

Inget är helt klart förrän vi skrivit papper, men imorgon kommer kontraktet ligga framför näsan påskrivet och klart! Jag ska erkänna att jag velat en hel del fram och tillbaka angående flytten som ju även innebär att vi flyttar en bit utanför stan. Med barnvakt igår kväll och tjusig middag ute på stan så blev jag tillslut övertalad av min älskling att vi verkligen ska ta steget och flytta!

Nu när jag landat lite och efter ytterliggare prat i dag så känns allt toppen och väldigt självklart! Att flytta innebär längre till jobb, till gymmet, till stan och vänner mm MEN jag har insett att det vi får kommer ge oss så mycket större livskvalité.......och det betyder oerhört mycket! Det kommer bli ett väldigt pusslande med dagislämningar och hämtningar, träningstider(som både jag och mannen vill ha) och annat, men en sak har jag lärt mig genom åren och det är att allt löser sig om man vill!

Nog om detta och tillbaks till lite mer träningsrelaterat. I dag ser jag fram emot min söndagsspinning och därefter tänker jag köra en kort, men intensiv styrka med fokus biceps. Energin är inte den bästa efter spinningen..:) så jag brukar försöka få i mig något litet innan jag går lös på vikterna sedan är det bara att hitta rätt fokus och köra hårt! Det ska jag göra i dag!

12 kommentarer:

  1. Underbart skoj för er! Så spännande med huset!

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS till huset! Så himla kul för er!!

    SvaraRadera
  3. Grattis till huset!! Och till det där andra :)

    SvaraRadera
  4. Stort grattis, jätteroligt!!

    SvaraRadera
  5. Det är så konstigt det där att en bra sak ofta följs av två, tre och kanske ännu fler! Grattis till både hus och det där andra (jag är sjukligt nyfiken men har kanske mina aningar :) )!!

    SvaraRadera
  6. Grattis till huset. Vart ligger det?

    SvaraRadera
  7. Även jag är nyfiken i en strut! Var ligger huset???

    SvaraRadera
  8. Grattis! Kul med hus!!! :)

    SvaraRadera
  9. Grattis! Spännande! och ångrar ni er går det ju faktiskt alltid att flytta. :-)

    SvaraRadera
  10. Härligt Jenny! Underbart när saker blir som man önskat sig, det är bara rida på vågen och njuta av livet! Har abstinens efter grym spinning så jag tittar nog in på din klass under veckan!

    SvaraRadera
  11. Grattis Jenny! Det kommer bli perfekt! Tänk bara på alla underbara löprundor du kommer att få! Jag antar att du kommer att ha skogen runt hörnet och jag tror inte det finns något bättre än att springa i skogen. Stor skillnad mot storstaden :)

    SvaraRadera