fredag 25 februari 2011

Vilken vurpa!


Är fortfarande lite skakig i kroppen efter morgonens vurpa på cykeln. Jag var som vanligt på väg ner till gymmet för att instruera min morgonklass och styrketräning då jag för en kort sekund tappade fokus på den ishala gatan och körde omkull. Jag hann bara tänka....oj...nu ramlar jag nog! Som tur var hade jag inte så hög fart och ramlade på sidan så jag slog i yttersidan av knät och höften och resten klarade jag att parera. Det ända som känns nu är lite ömhet på utsidan av knät och lite blå här och där, men jag är oerhört tacksam för att det gick så pass bra ändå!

Nu till träningen istället. Inledde med rygg i dag. Körde 4 bra övningar samt ett set biceps. Skön känsla och styrka i musklerna. Spinningen gick riktigt bra då det var många träningssugna kunder där i dag och de 30 minuterna blev faktiskt 35 i dag.....tror inte någon hade emot att jag lade till några extra minuter....!?

Min lilla prinsessa mår mycket bättre i dag och är feberfri, men något dagis blir det ändå inte för henne så min tid i dag blir till att sysselsätta en sprallig 4-åring! Kanske blir det en liten fikastund på stan, baka något till kvällen och lite annat skojigt som kan passa. Dessvärre blir jobbet lite lidande, men jag får sitta i helgen och skriva kostprogram och fixa fakturor...det ordnar sig alltid!

7 kommentarer:

  1. Tur att det gick bra! Cykla försiktigt!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det gick bra. Att avbba är inte alltid helt enkelt. Kan vara lugnare att gå till jobbet...:) En fråga, är du helt egen företagare? Hur upplever du det? Mycket slit, lite fritid eller underbart att få styra sin egen tid? Jag jobbar för att någon dag kunna stå på egna ben men just nu går det segt framåt. Men man måste ju våga för att vinna eller hur?

    SvaraRadera
  3. Galet farligt att cykla nu. Jag har själv varit nära att åka omkull vid flertalet tillfällen. Precis som du säger räcker det med att tappa fokus under några sekunder för att olyckan skall vara framme.

    Vad skönt att det gick bra och att du kunde träna som tänkt :)

    SvaraRadera
  4. Läskigt att du ramlade på cykeln, men skönt att det gick förhållandevis bra! Jag är också försiktig nu när man cyklar eftersom det är is överallt. Dessutom fungerar inte min bakbroms. Inte så bra kanske...

    SvaraRadera
  5. Det är läskigt att vurpa med cykeln, även när det är en vurpa av mindre allvarlig karaktär blir man ju rejält skakis. Gissar att det är för att man lätt börjar tänka hur illa det kunde ha gått och vilken tur man ändå hade. Eller så är det bara jag som överdramatiserar...

    Tur att det gick relativt bra iaf! Hoppas att du har hjälm!

    SvaraRadera
  6. Men nej så dumt!! Finns inget bra med ishalkiga gator bort med dem nu!
    Tur att det gick bra.
    kram

    SvaraRadera