fredag 18 februari 2011

Rastlös till tusen

Inte frisk för att i dag köra min morgonspinning heller....! Nu sätter jag stort hopp till att jag är frisk på söndag då jag har nästa klass. Rastlös är bara förnamnet på mig just nu. Pigg och bra känsla i kroppen förutom halsontet och hostan på nätterna gjorde att jag besökte gymmet i dag på lunchen för en kort och lätt styrka. Så underbart att få känna lite på vikterna, nu efteråt känns kroppen lite trött precis som det ska vara. Jag behövde verkligen få använda kroppen lite.

Innan besöket i gymmet så var jag en sväng på vårdcentralen för att kolla upp halsen och hostan. Tog lite prover för att utesluta halsfluss och andra bakteriella infektioner. Läkaren kom fram till att jag åkt på en variant av influensa-viruset och att det bara är att vänta ut......gällande träning så betyder det INGEN konditionsträning förrän jag är helt frisk, men däremot promenader och styrketräning är helt ok. Jag var lite orolig för att det skulle vara halsfluss och kanske bli tvungen att äta penecellin, så det var ett bra besked trots allt.

Ägnade mig att "klicka" hem dessa underbara skor i dag!

Fredag betyder även mys-pys här hemma även om mannen också snorar och hostar......:) Bra film(hoppas den är bra i varje fall) Buried, heter den visst samt något mumsigt att stoppa i munnen. Ska ta och fixa ihop en ritkigt smarrig bär-paj tänkte jag. Tror jag måste smöra lite för min kära man här hemma som får stå ut med mitt rastlösa jag och gnäll....:)

Nu börjar det även bli dags för mig att börja fundera över inredningen till vårt dröm-hus. Vi flyttar i början på maj, men det är MYCKET möbler och annat som behöver införskaffas. Vi kommer ha en yta som är mer än dubbelt så stor som vi har nu....så rätt mycket nytt behövs, men vad jag längtar. Ska bli helt underbart att ta tag i flytten och planeringen av vårt nya hem!

3 kommentarer:

  1. Vilka snygga skor! Var hittade du dom?

    SvaraRadera
  2. Lisa Svensson18 februari, 2011

    Var ligger huset? Är jättenyfiken

    SvaraRadera
  3. Grymma skor, jag bever också nya, men jag vågar aldrig byta märke :-)
    Spännande med flytt, hoppas ni blir lika bra som i er dröm.

    SvaraRadera