onsdag 23 februari 2011

Lätt träning


Jag blev glad av min lilla promenad!

Åter igen lite skum känsla i halsen......d-kla skit(förlåt ordvalet)! Har känts riktigt bra i kroppen när jag kört mina pass, men så igår kväll började halsen kännas igen...suck! Jag tänker positivt och hoppas detta snabbt går över till i morgon då jag har min favoritklass på hela veckan-lunchpasset! Därför höll jag mig relativt lugn i dag. Startade morgonen med ett lätt styrkepass på gymmet där rumpan och biceps fick jobba lite. Skön känsla i kroppen! Passade dessutom på att ta en timmes promenad på lunchen för att "boosta" kroppen med solljus och frisk luft! Underbart skönt och riktigt härligt med en promenad. Tidigare skulle jag inte känt några som helst glädjeendorfiner av en promenad, MEN nu när träningen blir begränsad av envisa baciller så kändes det riktigt bra faktiskt!

Går inte heller att förneka att man är ganska så utsatt för envisa baciller med en 4-åring på dagis. Just nu härjar visst både influensa och kräksjuka samt någon typ av febersjuka!!! Tänk om man kunde bli immun mot dessa baciller någon gång! Hur lyckas ni andra som har barn på dagis hålla er friska? Kanske har vi bara haft lite otur här nu, men det känns som bacillerna bara vandrar runt...runt....runt.!

2 kommentarer:

  1. Dagisbaciller är nästan omöjliga att stå emot.....men att få i sig mycket vitaminer är alltid bra!

    SvaraRadera
  2. Fy vad tråkigt! Jag känner mig så lyckligt lottad när man surfar runt på olika bloggar som ligger halvt i dvala på grund av olika virus. Själv är jag aldrig förkyld och jag har ingen aning varför. Något rätt gör jag onekligen.

    Hoppas att det inte bryter ut igen (du kanske hade dragit några rejäla stockar under natten och därav halsont)

    SvaraRadera