tisdag 8 februari 2011

Seg kropp

Tisdagar betyder morgonspinning och vanligtvis brukar jag känna mig pigg och fräsch i benen, men inte i dag.....i vilket fall inte i början. Tror att gårdagkvällens spinning fortfarande satt kvar i benen vilket gjorde det nästintill omöjligt att få benen att svara de första minuterna av passet.

Efter ungefär 10 minuter började det släppa och jag kunde köra på i stort sett som vanligt. De där 45 minuterna som jag befann mig på cykeln kändes ordentligt och som alltid är det väldigt skönt efteråt-att jag körde på trots lite sega ben. Nöjd med mig själv så åkte jag hem för en MYCKET välförtjänt frukost och lite vila innan jobb och studerande.

Ett litet tips:

Vitkål är super-gott på många sätt, men testa även på detta sätt:

Kycklingfilé
Tomatpesto
Riven vitkål
Broccoli
Haricotsverts
Tomat
Olivolja
Salt och peppar

Skär kyckling och stek i olivolja och krydda. Därefter ha i den rivna vitkålen och låt steka med någon minut. Lägg i önskad mängd tomatpesto. Ha i resterande grönsaker och låt allt koka ihop i några minuter. KLART!




Supergott och väldigt snabbt att fixa ihop på lunchen. Servera med t ex kikärtor och ris.

3 kommentarer:

  1. Du har alltid så bra tips på mat, mera sånt!

    SvaraRadera
  2. MUMS! vad glad jag blev nu när jag såg den här goda rätten! den måste jag göra

    SvaraRadera
  3. Åh vilket bar tips! Låter riktigt gott. Jag måste bli bättre på att laga mat med vitkål och då låter ditt recept som ett bra förslag!

    SvaraRadera