torsdag 17 februari 2011

Övertalad


Fick inte vara själv framför kameran i dag.

Krävdes en övertalning av min kära man här hemma igår kväll att jag absolut inte kan/får köra tuff konditionsträning ännnu. Hostan och halsontet hänger i och jag sprayar näsan med näsdroppar för att kunna andas normalt.

Egentligen helt självklart för vem som helst att inte sätta sig på en spinningcykel i det läget. MEN jag är inte riktigt som andra, jag känner ett stort ansvar för mina klasser och min roll som instruktör. Dessutom har jag alltid haft väldigt svårt att inse att sjuk blir man i bland(även jag)och det är bara att gilla läget. Men just nu när jag har så många pass i veckan så blir det så tydligt när jag måste vicka bort klass efter klass. Jag tänker och funderar mycket över vad andra ska tycka och tänka...varför kör hon inte osv. Många tankar som dyker upp....Jag får liksom jobba med att övertala mig själv att inse att INGEN tackar mig för att jag instruerade pass när jag var sjuk. Om jag sedan skulle bli värre sjuk då är det absolut inte värt det!

Dessutom har jag inte bara mig själv att tänka på.

Det blev en lång utläggning här, men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite......

Jag hoppas verkligen att jag kan trolla bort hostan nu för annars känner jag mig pigg och i stort sätt som vanligt. Jag planerar en promenad på lunchen för att få andas in frisk luft och röra på kroppen som i det här läget skriker efter tuff träning.

6 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt, men jag förstår det sura läget! Kurera dig nu så är du snart tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Det låter exakt som hemma hos oss! Min man brukar också behöva berätta för mig att jag inte får sätta igång att träna för tidigt när jag är sjuk eller just har varit sjuk. Han har alltid så rätt, men jag är som du och alltid för ivrig att sätta igång med träning för tidigt. Så är det när man älskar att träna... Men som du säger; ingen kommer tacka en för att man instruerar eller tränar med en sjukdom i kroppen.

    Du ska se att ditt halsonda släpper snart!

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att det släpper snart! Jag är ju trött på det efter tre dagar, hur trött ska inte du vara? Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Vilken sötnos!!!!
    Jag är övertygad om att kunderna förstår att det inte är ok att träna när man är sjuk. Vi instruktörer om några måste föregå med gott exempel och så sant som du skrev det är INGEN som tackar en för att man instruerar sjuk och följderna som kan komma av det är ABSOLUT inte värt det.
    Kunderna kommer vara helt lyriska när du äntligen är tillbaka och frisk.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild!
    Du får krya på dig :)

    SvaraRadera
  6. Det verkar som du fått ett riktigt envist virus. Inte alls kul när man inte kan träna, särskilt inte när man känner sig pigg i övrigt. Jag håller med din man. Så länge viruset finns det så innebär det extra påfrestning för hjärtat så se till att ta det lugnt. Krya på dig!

    SvaraRadera